مرکز آموزشی درمانی نقوی
-
معاون فرهنگی مرکز آموزشی درمانی نقویمتخصص جراحی عمومی، عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشانمرتبه علمی: استادیار
۱ ـ برنامه ریزی، تعیین اهداف، خط مشی ها و سیاست های بیمارستان بر اساس اهداف کلی دانشگاه.
۲ـ کسب خط مشی و برنامه کلی و دستورالعمل های اجرائی از رئیس دانشگاه و سطوح بالاتر.
۳ـ نظارت بر کار کارکنان واحدهای تحت سرپرستی، تنظیم برنامه و تقسیم کار و ایجاد هماهنگی بین فعالیت آنها.
۴ـ پایش عملیات و فعالیت های امور مالی بیمارستان.
۵ـ نظارت بر چگونگی مصرف اعتبارات به منظور حصول اطمینان از صحت اجرای برنامه های تنظیمی پیش بینی شده.
۶ـ تطبیق و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به استانداردهای بیمارستانی.
۷ـ مدیریت فعالیت های پزشکی مرکز.
۸ـ تهیه گزارش از فعالیت ها، مشکلات، پیشرفت امور مرکز.
۹ـ مدیریت بخش های درمانی از جمله نحوه بستری، پزشکی، پیراپزشکی ـ تشخیصی، درمانی و داروخانه.
۱۰ـ بالا بردن کیفیت امور مرکز آموزشی و درمانی و مشاوره با کارشناس امور بیمارستانی مرکز در موارد فوق.
۱۱ـ نظارت در برنامه کاری و ساعت کارکنان.
۱۲ـ جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی مرکز آموزشی و درمانی از نظر ساختمان، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط پیرامون آنها جهت ارائه به مسئولان مربوطه
۱۳ـ پایش مدیریت خرید کالا و خدمات بیمارستان علی الخصوص شرکت های دارویی.
۱۴ـ شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوط و ارائه نظرات مشورتی و تخصصی.
۱۵ـ پیش بینی کلیه احتیاجات مرکز آموزشی و درمانی اعم از نیروی انسانی و منابع دیگر.
۱۷ـ انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات.
1- مسئولیت و نظارت کامل و هماهنگی امور اداری و مالی بیمارستان.
2- اتنخاب مسئول مجرب و صالح در بخشهای مختلف بیمارستان.
3-هدایت بیمارستان در اجرای برنامههای مصوب بیمارستان.
4-هماهنگی و نظارت بر عملکرد واحدهای تجهیزات پزشکی و تاسیسات بیمارستان، بخشهای اداری، مالی، بالینی، پزشکی و پیراپزشکی.
5-شرکت در جلسات تحول اداری، آموزش،کمیتههای بیمارستانی و غیره.
6- تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن.
7- کسب خط مشی و دستورالعمل اجرایی و برنامه کلی از رئیس بیمارستان.
8- تطبیق و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به استانداردهای بیمارستان.
9-تهیه و تنظیم گزارش از فعالیت و مشکلات واحدهای بیمارستان همراه با ارائه پیشنهاد – راهحل مناسب جهت ریاست بیمارستان.
10-نظارت کلی به چگونگی مصرف اعتبارات به منظور حصول اطمینان از صحت اجرای برنامهها.
11-ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیتها و عملیات کلیه واحدهای تحت سرپرستی.
12-تقسیم فعالیتها بین مسئولان واحدهای تحت سرپرستی و ارائه آموزش و راهنمایی آنان.
13-ایجاد تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت افزایش انگیزه در کارکنان تحت امر و تشویق و تنبیه کارکنان.
14-نظارت بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تحت سرپرستی.
15- شرکت در جلسات مربوط به امور بیمارستانها از طرف ستاد مرکزی و معاونتهای دانشگاه.
16-مدیریت شکایات بیماران و همراهان در خصوص پرسنل تحت سرپرستی و بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان.
16- ارزشیابی ماهیانه و سالیانه نیروهای تحت پوشش.
17-هماهنگی با معاون درمان و مترون بیمارستان در بخشهای درمانی و واحدهای مربوطه.
1-برنامه ریزی و نظارت با هدف ارتقاء خدمات تشخیصی، درمانی در تمام واحدهای سرپایی، بستری، اورژانس و پاراکلینیک.
2-بستر سازی و نظارت بر حسن اجرای مدل های مختلف بهبود کیفیت و ایمنی بیمار و کسب جایگاه برتر اعتباربخشی مطابق با استانداردهای کشوری.
3-برگزاری کمیته های درمانی بیمارستان (از جمله کنترل عفونت بیمارستان، سنجش و پایش کیفیت ، اخلاق پزشکی ، ارتقای خدمات اورژانس ،دارو و تجهیزات و...).
4-هماهنگی و نظارت برامور مسئولین فنی ، مدیریت پرستاری، مدیریت دارویی، امور مربوط به بهداشت محیط، کنترل عفونت .
5- ساماندهی و نظارت بر خدمات پاراکلینیک( آزمایشگاه ،تصویر برداری) و واحدهای آمار و مدارک پزشکی بیمارستان.
6-ساماندهی و نظارت بر فعالیت درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی.
7-ساماندهی و نظارت بر وضعیت تجهیزات پزشکی.
8-ساماندهی و نظارت بر فعالیت های درمانی پزشکان فوق تخصص ، متخصص و عمومی.
9-همکاری و هماهنگی با ریاست بیمارستان و ارسال گزارشات مورد نیاز.
1- پایش عملکرد کمیته های بیمارستانی و نظارت بر خرید و توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی بیمارستان.
2- برگزاری کلاس ها و کارگاههای آموزشی برای کلیه گروههای آموزشی درمانی بیمارستان به صورت مدون.
3- کلیه امور مربوط به پزشکان درمانی و همچنین پزشکان بیهوشی خارج از اتاق عمل.
4- اعتباربخشی آموزشی که بصورت سالیانه در این معاونت اجرا می شود.
5- پایش عملکرد اعضای هیات علمی شاغل در بیمارستان ها.
6-پایش فعالیت های آموزشی گروه های آموزشی.
7- گزارش ارزیابی دستیاران بصورت ماهیانه.
8-کلیه امور مربوط به پزشکان عمومی.
1- ایجاد هماهنگی، ارتباط، همکاری مطلوب و جلب مشارکت مطلوب و موثر بین پرسنل جهت شرکت در مسائل فرهنگی.
2- برنامهریزی برای آموزشهای علمی ، عقیدتی،سیاسی ، اخلاقی و فرهنگی و هنری برای کارکنان و نظارت برحسن اجرای آن.
3- ارزیابی وضعیت کلی فرهنگی،سیاسی،اجتماعی،روحی،روانی و جسمی کارکنان و برنامه ریزی و استفاده از تمام امکانات جهت ارتقای آن و رفع مشکلات موجود.
4- فراهم آوردن زمینه ترغیب کارکنان به حضور در صحنه های مختلف فرهنگی.
5-برگزاری جلسات جشن و اردوهای زیارتی برای پرسنل جهت ایجاد روحیه و نشاط.
6- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات آیین نامه ها و دستورالعمل های فرهنگی.
7- ایجاد ارتباط و همکاری هر چه بیشتر با امور فرهنگی دانشگاه.
1-حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه اداری.
2-وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف.
3-نقش حراست در پیشگیری از وقوع تخلفها.
4-جلوگیری از بروز انواع فساد در سیستم اداری.
5- پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی.
6-تدوین دستورالعملهای حفاظتی.
7-حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده.
8- ارائه مشاوره امنیتی به سطوح مدیریتی.
9-طبقهبندی و کنترل تاسیسات و اماکن دستگاه.
10-شناسایی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی.
11-حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم.
12- تعیین صلاحیت پرسنل در پستهای مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه.
1- انعكاس اخبار و رويدادهاي مهم بهداشتي و درماني بیمارستان به روابط عمومي دانشگاه جهت انعكاس در رسانه هاي جمعي و اطلاع رساني به مسئولان.
2- ارسال جوابيه، اصلاحيه ، تكذيبيه به روابط عمومي دانشگاه جهت پاسخگويي به رسانه هاي جمعي.
3- مشاركت و همكاري با ساير واحدها در برگزاري مراسم و مناسبتهاي(ملي ، مذهبي ) در حوزه فعاليت.
4- تهيه عكس و فيلم از فعاليتهاي انجام شده در بخش های مختلف بیمارستان.
5- برنامه ريزي ، هماهنگي و نظارت بر انجام بازديدهاي مقامات و مسئولان از بیمارستان.
6- اطلاع رساني مناسب و به موقع در خصوص برنامه ها و مراسم فرهنگی ، مذهبی و سیاسی با نصب پرده و تراکت و ...
7- انجام و پيگيري ساير امور محوله از سوي مافوق.