امروز : 31 اردیبهشت 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
اکرم اسماعیل پور
مسئول بخش بستری جراحی و داخلی
کارشناس پرستاری
اکرم اسماعیل پور
شرح وظایف:

الف جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی :
-1
بررسی وضعیت موجود در واحد تحت نظارت بمنظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت مراقبت.
2
-تعیین خط مشی جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی.
-3
برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردهای مراقبتی.
-4
تنظیم برنامه کار کارکنان تحت نظارت در شیفت های مختلف.
-5
تعیین وظایف کارکنان تحت نظارت ( تقسیم کار ) .
-6
برنامه ریزی جهت ثبت و ارائه گزارش کامل از وضعیت هر بیمار / مددجو در هر شیفت بر بالین بیمار.
-7
برنامه ریزی جهت آگاه سازی کارکنان پرستاری جدیدالورود به مقررات اداری ، استانداردهای مراقبتی و شناخت کامل نسبت به واحد از نظر محیط فیزیکی ، وسایل تجهیزات و آشنایی با سایر قسمت های مرکز.
8
-برنامه ریزی جهت آموزش به مددجویان / بیماران ، خانواده و ... ( مراقبت از خود و توانبخشی و ... ).
-9
پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات ، تجهیزات موجود و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تامین آن.
-10
برنامه ریزی جهت تحویل و تحول تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت کاری.
-11
برنامه ریزی جهت کنترل عملکرد تجهیزات مورد استفاده در بخش در هر شیفت.

ب سازماندهی :
-12
تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات واحد مربوطه ( کارکنان ، مددجویان / بیماران و ... ).
-13
توجه به نیازهای کارکنان ، ایجاد انگیزه جهت افزایش رضایت شغلی.
-14
برقراری حسن تفاهم بین کارکنان واحد مربوطه و سایر واحدها.
-15
انجام مراقبت های پرستاری در مواقع اورژانس.
-16
ایجاد هماهنگی و همکاری بین کادر پرستاری و سایر واحدها.
-17
شرکت در جلسات مدیران و ارائه نیازهای کارکنان ، مددجویان / بیماران و پیشنهاد جهت بهبود وضعیت.
-18
همراهی با پزشک به هنگام ویزیت بیماران و ارائه گزارش لازم.
-19
ثبت و گزارش کلیه امور واحدهای مربوطه به مسئولین ذی ربط ( شامل : درخواست ها ، وقایع غیرمترقبه حوادث ، کمبودها و نقایص ، نیازها و ... ).
-20
مشارکت و همکاری در برنامه های آموزش ضمن خدمت ، بازآموزی و ... کارکنان.
-21
مشارکت و همکاری در آموزش دانشجویان پرستاری و سایر کارآموزان در واحد مربوطه.
22-مشارکت و همکاری در پژوهش ها و تحقیقات کاربردی پرستاری
23-برپایی کنفرانس های داخلی جهت افزایش سطح دانش و مهارت حرفه ای پرستاران

ج– هدایت و رهبری : کنترل هدایت و ارزشیابی
24- کنترل حضور و غیاب پرسنل تحت سرپرستی
25-تکمیل فرم ارزشیابی مصوبه کارکنان جهت پرسنل تحت سرپرستی
26- ارزشیابی مستمر خدمات ارائه شده توسط کادر تحت سرپرستی از طریق : بررسی رضایتمندی مددجویان ، همکاران با ابزار مناسب ( مشاهده ، چک لیست و ...
)
27- نظارت و ارزشیابی مستمر بر رعایت معیارهای رفتار شغلی و اخلاقی کارکنان و انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس ارزشیابی اثربخشی آموزش های داده شده به کارکنان ، مددجویان / بیماران ، خانواده و دانشجویان ...
28-کنترل و پیگیری ثبت و اجرای دستورات پزشک و نظارت بر اجرای آن
29-مشارکت و همکاری با کمیته های بیماران بنا بر صلاحدید سرپرست مربوطه
30-نظارت بر حسن اجرای تعرفه های پرستاری
31-نظارت مستمر بر اقدامات ضروری بمنظور پیشگیری از عفونت ها
32-همراهی و ارائه گزارش دقیق هنگام بازدید مسئولین مافوق
33-نظارت بر حسن اجرای کلیه خدمات پرستاری در واحد مربوطه