امروز : 26 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  • 1398/11/18 - 07:22
  • 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zn5x

مانور فرضی پذیرش بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی نقوی برگزار شد

درتاریخ 15/11/98 به منظور ارزیابی آمادگی پرسنل، مانور فرضی درخصوص پذیرش بیمار مبتلا به کرونا باحضور تیم مدیریت بحران با فرماندهی رئیس مرکز آموزشی درمانی نقوی برگزار شد.



درتاریخ 15/11/98 به منظور ارزیابی آمادگی پرسنل، مانور فرضی درخصوص  پذیرش بیمار مبتلا به کرونا باحضور تیم مدیریت بحران  با فرماندهی رئیس مرکز آموزشی درمانی نقوی برگزار شد.



رئیس مرکز آموزشی درمانی نقوی، ضمن اشاره به اهمیت  سلامت جامعه در این خصوص اظهار داشت: هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون  در کاشان شناسایی نشده ولی با توجه به توریستی بودن منطقه کاشان و قرار گرفتن درمسیر کریدور شمال و جنوب، بیمارستانها باید آمادگی کامل در خصوص مقابله با کرونا ویروس  را داشته باشند.



دکتر ابوالفضل شجاعی  گفت: کرونا ویروس، از حیوان به انسان منتقل شده که قابلیت انتقال سریع انسان به انسان را نیز دارد و در صورتی که بهداشت فردی و خودمراقبتی رعایت نشود به راحتی قابل انتقال می باشد



وی تصریح کرد: اما میزان مرگ و میر آن بر اساس اعلام سازمان جهانی، ۲/۱ درصد می باشد. با افزایش شیوع و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور چین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرده است.



وی، استفاده از ماسک و دستکش، حفظ فاصله یک و نیم متری با طرف مقابل و شتشوی مرتب دست را از نکات بهداشتی برشمرد که شخص برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید رعایت نماید.



ارزیاب ارشد  مدیریت بحران  در این برنامه با اشاره به اهمیت آمادگی بیمارستانها  در بروز حوادث و بلایا ، آمادگی  و حضور بموقع تیم واکنش سریع این مرکز را مناسب و عملکرد پرسنل را تحسین نمودند.



درپایان نقاط ضعف و قوت مانور فرضی باحضور رئیس بیمارستان و ارزیاب ارشد و دبیر کمیته  بحران بیمارستان   شناسائی و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت .



 



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان نقوی کاشان
  • کد خبر : 96751
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم