امروز : 26 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  • 1395/04/23 - 14:10
  • 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZzMx

عمل جراحی ترمیم ریشه منیسک زانو به روش آرتروسکوپیک در بیمارستان نقوی

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی نقوی کاشان ضمن اعلام این خبر گفت: در این عمل جراحی یک بیمار 39 ساله که دچار کندگی ریشه خلفی در منیسک داخلی زانو شده بود توسط دکتر بابک حق پناه متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو و آرتروسکوپی تحت جراحی قرار گرفت .


رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی نقوی کاشان ضمن اعلام این خبر گفت: در این عمل جراحی یک بیمار 39 ساله که دچار کندگی ریشه خلفی در منیسک داخلی زانو شده بود توسط دکتر بابک حق پناه متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو و آرتروسکوپی تحت  جراحی قرار گرفت .



 دکتر محمد حاجی جعفری افزود:  در  این عمل جراحی، اتصال مجدد ریشه منیسک به روش آرتروسکوپیک انجام شد.



دکتر بابک حق پتاه، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو و آرتروسکوپی در این خصوص گفت: عدم ترمیم پارگی ریشه منیسک می تواند عوارضی چون ناپایداری زانو، درد و آرتروز زودرس را به همراه داشته باشد. این عمل جراحی به دو روش اصلی قابل انجام است که در این بیمار، با عبور نخ Fiber wireاز ناحیه مناسب منیسک و ایجاد تونل استخوانی در استخوان ساق، اتصال مجدد ریشه منیسک روی محل اصلی آن انجام شد.



 به گفته وی، امروزه این عمل در مراکز معدود فوق تخصصی جراحی زانو و طب ورزشی انجام می شود که برای اولین بار در کاشان با همکاری پرسنل ورزیده اتاق عمل بیمارستان نقوی برای این بیمار انجام شد.



 




 



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان نقوی کاشان
  • کد خبر : 96649
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم