امروز : 27 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  • 1391/10/28 - 16:45
  • 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4Kx

با اجرای مانور زلزله در کاشان:دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانمندی های خود را به نمایش گذاشت

دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانمندی های خود را با اجرای مانور زلزله در این شهرستان ویژه طرح حضرت زینب (س)، به نمایش گذاشت...



دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانمندی های خود را با اجرای مانور زلزله در این شهرستان ویژه طرح حضرت زینب (س)، به نمایش گذاشت.



به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مانور زلزله با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در منطقه بافت قدیم کاشان (بین خیابان های باباافضل، فاضل نراقی، ملامحسن فیض و آیت الله کاشانی) اجرا شد و دانشگاه علوم پزشکی نیز ضمن انجام خدمات بهداشتی درمانی با نقاط قابل بهبود و قوت خود بیشتر آشنا شد. 



دکتر محمد حسین اعرابی افزود: در این مانور که به مدت دو ساعت و 30 دقیقه طول کشید، بیماران و مصدومین زلزله به صورت نمادین از طریق اورژانس 115 شهرستان به بیمارستان نقوی منتقل و پذیرش شدند و تمامی اقدامات درمانی جهت مداوای مصدومین بد حال و سرپایی ناشی از زلزله به نحو بسیار مطلوب و در مدت زمان بسیارکوتاهی توسط تیم های مجرب درمانی مستقر در اورژانس تروما بیمارستان انجامشد.



رئیس کارگروه تخصصی سلامت در بلایای شهرستان کاشان با اشاره به فعالیت دانشگاه در این مانور، با کمک 46 نیرو، در قالب 4 تیم بهداشتی از واحدهای بیماری های واگیر و بهداشت محیط، 3 تیم درمانی مستقر در اورژانس بیمارستان نقوی، 10 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس تصریح کرد:  طی برگزاری این مانور، تخلیه اضطراری، تریاژ و ساماندهی مصدومین ناشی از وقوع زلزله و ارزیابی سریع وضعیت بهداشتی منطقه از جمله بررسی مشکلات آب، فاضلاب، زباله، میزان مرگ و میر و... جهت آمادگی بیشتر کادر بهداشتی درمانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه (زلزله) تمرین شد.



دکتر اعرابی تاکید کرد: انجام مانور مقابله با بلایای طبیعی، نقطه عطفی در آشنایی با حوادث طبیعی است و افراد را با چگونگی مقابله با آن‌ها آشنا می‌کند.



گفتنی است طرح حضرت زینب (س) طرح توانمندسازی هیات های مذهبی در راستای بازتوانی و مواجهه با حوادث طبیعی از جمله زلزله و ... است و استفاده از توان و ظرفیت موجود در هیات های مذهبی از جمله اهداف اجرای این مانور در قالب این طرح می باشد.



 















 

 

 


  • گروه خبری : اخبار بیمارستان نقوی کاشان
  • کد خبر : 96505
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم