امروز : 26 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  • 1393/06/08 - 09:37
  • 245
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZqLx

بیمار معتاد به مصرف متادون در بیمارستان نقوی کاشان سم زدایی شد

بیمار معتاد به مصرف متادون در بیمارستان نقوی کاشان به روش فوق سریع سم زدایی شد.



بیمار معتاد به مصرف متادون در بیمارستان نقوی کاشان به روش فوق سریع سم زدایی شد.



رئیس بیمارستان نقوی کاشان ضمن اعلام این خبر گفت: این بیمار یک پسر جوان 26 ساله بود که پس از یک دوره اعتیاد به مواد افیونی برای ترک از طریق متادون تراپی اقدام نموده بود اما پس از این اقدام به مصرف متادون معتاد شده بود و موفق به دستیابی به سلامت از اعتیاد نشده بود.



دکتر محمد حاجی جعفری افزود: این بیمار که در نوع سوء مصرف مواد، اولین بیمار متقاضی ترک سوء مصرف متادون بود توانست با استفاده از خدمات کلینیک ترک اعتیاد به روش سم زدایی فوق سریع( UROD) بیمارستان طی 3 روز جسم خود را از این ماده افیونی پاک کند و با حال عمومی خوب و رضایت بخش مرخص شود.



رئیس بیمارستان نقوی کاشان گفت: بر خلاف سایر روش های مرسوم، در روش سم زدایی سریع دیگر بیمار نیاز به مصرف قرص های متادون ندارد و می تواند برای همیشه زندگی عاری از هرگونه مواد افیونی داشته باشد.



به گفته وی، سایر بیماران معتاد بستری شده در این مرکز در هنگام ترخیص از حال عمومی خوبی برخوردار بوده و در پیگیریهای انجام شده رضایت خود را اعلام کرده اند.



گفتنی است در ترک اعتیاد به روش سم زدایی فوق سریع (UROD) بیمار معتاد ابتدا طی 4 الی 6 ساعت بیهوشی تحت نظر متخصصین مربوطه، از لحاظ جسمی از مواد مخدر پاک شده  و بدون رنج عوارض ناشی از ترک، در مرحله بعد از بیهوشی تحت نظر روانپزشک به لحاظ روانی با این بیماری مبارزه کند.



«روش سم زدایی فوق سریع نیازمند اتاق عمل با تجهیزات بیهوشی استاندارد می باشد که با توجه به وجود این امکانات در بیمارستان نقوی کاشان این مرکز توانایی انجام این روش را دارد.



گفتنی است مجوز راه اندازی این کلینیک از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این مرکز صادر شده است



 



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان نقوی کاشان
  • کد خبر : 96583
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم