امروز : 26 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی نقوی
مرکز آموزشی درمانی نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  • 1397/02/04 - 09:09
  • 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZkNx

به مناسبت روز آزمایشگاه و تولد حکیم جرجانی، از زحمات پرسنل شاغل در آزمایشگاه بیمارستان تقدیر شد

به مناسبت سی ام فروردین ماه سالروز تولد حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه ، ریاست بیمارستان نقوی به همراه مدیریت و مترون بیمارستان از زحمات پرسنل شاغل در آزمایشگاه بیمارستان تقدیر کردند.


به مناسبت سی ام فروردین ماه سالروز تولد حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه ، ریاست بیمارستان نقوی به همراه مدیریت و مترون بیمارستان از زحمات پرسنل شاغل در آزمایشگاه بیمارستان تقدیر کردند.



رئیس بیمارستان نقوی، در این مراسم ضمن تبریک به پرسنل شاغل در آزمایشگاه گفت: آزمایشات تاثیر بالایی در تشخیص پزشک و درمان و بهبود بیماری دارد.



دکتر ابوالفضل شجاعی گفت: آزمایشگاه بیمارستان نقوی تنها مرکز آزمایشگاهی بخش دولتی در مرکز شهر کاشان می باشد که به صورت شبانه روزی فعال است بنابراین کار شبانه روزی در این مرکز نیازمند تلاش مضاعف کارکنان شاغل در این مرکز است.



وی تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به ویژه مرکز نقوی که از موقعیت استراتژیک برخوردار است بسیار سخت می باشد و نیازمند دقت بیشتری است.



به گفته وی، همکاری بین بخشی همه واحدهای بیمارستان برای ارائه نتیجه صحیح به بیمار در خصوص آزمایشات بسیار الزامی و مهم می باشد.



دکتر شجاعی تصریح کرد: کار آزمایشگاه کار فنی است و نیاز به تمرین، تکرار و آموزش مستمر دارد بنابراین همه گروههایی که در فرایند انجام آزمایشات دخیل هستند از قبل از آزمایشگاه تا داخل آزمایشگاه باید با علم خود را در این زمینه به روز رسانی نمایند.



رئیس بیمارستان افزود: همه گروههای دخیل در فرایند انجام آزمایش اعم از پرستاران و کا رکنان شاغل در بخش بستری و  آزمایشگاه باید در این زمینه آموزشهای لازم را فراگیرند و ملزم به شرکت در کلاسهای آموزشی مرتبط باشند.



وی گفت: کنترل و کالیبره کردن دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاه نیز برای ارائه جواب صحیح آزمایشات بسیار مهم می باشد.



دکتر شجاعی افزود: ما در بیمارستان به عنوان یک مجموعه باید با همکاری و همدلی در کنار یکدیگر در جهت ارائه هر چه بهتر و مطلوب تر خدمات به بیمار و مردم تلاش نمائیم.



وی از مجموعه آزمایشگاه خواست اگر مشکلی در فرایند انجام آزمایشات می باشد آن را به ریاست و مدیریت بیمارستان انعکاس نمایند تا در جهت مرتفع نمودن آن اقدام و تلاش گردد.



در ادامه این برنامه، مسئول فنی  آزمایشگاه ، آقای دکتر محمدعلی دولتی گفت: یک کارشناس آزمایشگاه علاوه بر اطلاعات علمی باید در مورد اطلاعات دستگاهها نیز آگاه باشد.



دکتر محمدعلی دولتی گفت: روزانه تقریباً 2500 مورد آزمایش برای حدود 150 نفر مراجعه کننده در آزمایشگاه بیمارستان نقوی انجام می شود و استاندارد جهانی خطای آزمایشگاهی 2% می باشد که در این مرکز نیز سعی بر رعایت این استاندارد شده است.



وی خواستار تهیه دستگاههای پیشتیبان برای دستگاههای موجود در آزمایشگاه شد و گفت: برخی از این دستگاهها چند سال است که خاموش نشده و یکسره مشغول به کار است و این امر می تواند موجب افزایش تعداد خطاها گردد.



در این دیدار رئیس بیمارستان با اهدای گل و شیرینی از تک تک اعضای شاغل در  آزمایشگاه تقدیر کرد.






 



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان نقوی کاشان
  • کد خبر : 96692
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم